Kolektor ssący A14NET NEL

W silnikach Opla 1.4 Turbo  A14NET i A14NEL 140KM  w kolektorze ssącym występuje  zaworek zwrotny do wyrównywania ciśnienia. W przypadku jego uszkodzenia w  skrzyni korbowej następuje wzrost ciśnienia powodujący powstanie błędów a po jakimś czasie uszkodzenie zaworu membranowego odmy . Poniżej komunikat techniczny Opla w tej sprawie:

 

Biuletyn Techniczny: a14nel i a14net

Temat:

 Nadmierne zużycie oleju oraz kody usterek o turbosprężarce.

Modele:

Astra-J 2010-11,Meriva-B 2010-11

A14NEL| A14NET,A14NEL| A14NET

Engine A14NEL/T

 Dolegliwości: 

Klienci skarżą się na nadmierne zużycie oleju, różne kody związane z systemem doładowania    ( P0106, P1101, P0236, P0107) oraz wycieki oleju z okolicy pokrywy zaworów blisko regulatora ciśnienia.

Przyczyna: 

Zawór grzybkowy znajdujący się w kolektorze dolotowym uległ zniszczeniu lub wypadł. Taka usterka powoduje przedostawanie się wysokiego ciśnienia i usterkę zaworu regulacyjnego czyli membramy odmy.
Rozwiązanie:

Zmodernizowany kolektor dolotowy został wdrożony do produkcji od stycznia 2011. W przypadku skargi klienta, zdemontować przewód nadmiaru ciśnienia na kolektorze dolotowym i sprawdzić czy zawór grzybkowy nadal jest na swoim miejscu. Sprawdź z pomocą latarki, czy widać czerwony stożek (rys. I, 1). Jeżeli nie widać czerwonego stożka, kolektor dolotowy ma być wymieniony na nowy.

Object Number 26582164 Size DEFAULT


Sprawdzenie czy zaworek jest na swoim miejscu zajmuje kilka minut potrzebna nam tylko latarka 

Krok 1 Zdejmujemy  przewód nadmiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym:

Krok 2:   Zaglądamy do króćca wystającego z kolektora na dnie powinien znajdować się mały czerwony łebek  wielkości główki zapałki jeżeli go niema to znaczy że zaworek w  kolektorze jest uszkodzony i wymaga wymiany:

Jeżeli główka zaworka jest widoczna a mamy wątpliwości co do jego poprawnej pracy możemy sprawdzić jego działanie w nastepujący sposób:
1.  Zdejmujemy pokrywę zaworów z silnika

2. Kciukiem  zatykamy otwór w głowicy zaworów oznaczony strzałką zieloną. 
3. Dmuchamy ustami w króciec kolektora ssącego (czerwona strzałka).

  Jeżeli możemy wdmuchać  powietrze z lekkim oporem , ale nie możemy go wyciągnąć zawór działa prawidłowo.

  Jeżeli zawór nie stawia oporu przy próbie wyciągnięcia powietrza - jest uszkodzony.

Świadczymy usługi regeneracji kolektorów. Usługa zawiera :


Kolektor można przysłać pocztą lub kurierem
Mamy na miejscu gotowe kolektory po regeneracji na wymianę. 
Żeby uniknąć przestoju auta wysyłamy zregenerowany kolektor jako pierwsi  (za kaucją zwrotną) po odesłaniu starego kolektora kaucja  zostaje zwrócona na wskazane konto .

Szczegóły pod nr : 570 060 078