Pokrywa 1.4 Turbo A14 NET NEL, sprawdzenie, regeneracja

 

  Pokrywy zaworów w silnikach A14 NET NEL  z czasem ulegają uszkodzeniu. Żeby zdiagnozować usterkę pokrywy należy zostawić silnik na wolnych obrotach, zaopatrzyć się w gęstą  piankę np: do sprawdzania szczelności instalacji LPG i postępować jak na filmie poniżej:

Uwaga ! Zanim wymienisz pokrywę na inną koniecznie przeczytaj !!

Istnieją dwie przyczyny uszkodzenia membramy w pokrywie zaworów:

1   Membrama pracuje w oparach oleju więc po przepracowaniu około 5 lat starzeje się i pęka.

2   W silnikach 1.4 Turbo  A14 NET, A14NEL 140KM  i 120KM w kolektorze ssącym jest umieszczony mały zaworek zwrotny, który z czasem zużywa się i wylatuje ze swego gniazda. Jeżeli to się stanie w skrzyni korbowej  powstaje nadciśnienie które bardzo szybko uszkadza membranę w pokrywie zaworów I powoduje wycieki oleju m in: z pokrywy zaworów i  przepustnicy. Jazda z uszkodzonym grzybkiem powoduje drastyczne skrócenie żywotności membrany w pokrywie zaworowej. Dlatego przed regeneracją należy sprawdzić czy zaworek w kolektorze jest sprawny. Opis sprawdzenia zaworka znajduje się tutaj: Kolektor ssący A14 NET.


Przy montażu  pokrywy zaleca się stosowanie uszczelki:



VICTOR  REINZ  nr: 71-42349-00
ELRING  nr:  ELR 773.410

Jest to dość istotne dla prawidłowej pracy  pokrywy.








Opel 1.4 Turbo problemy