Pokrywa 1.4 Turbo A14 NET NEL, sprawdzenie, regeneracja
Pokrywy zaworów w silnikach A14 NET NEL z czasem ulegają uszkodzeniu. Żeby zdiagnozować usterkę pokrywy należy zostawić silnik na wolnych obrotach, zaopatrzyć się w gęstą piankę np: do sprawdzania szczelności instalacji LPG i postępować jak na filmie poniżej:
Uwaga ! Zanim wymienisz pokrywę na inną koniecznie przeczytaj !!
Istnieją dwie przyczyny uszkodzenia membramy w pokrywie zaworów:
1 Membrama pracuje w oparach oleju więc po przepracowaniu około 5 lat starzeje się i pęka.
2 W silnikach 1.4 Turbo A14 NET, A14NEL 140KM i 120KM w kolektorze ssącym jest umieszczony mały zaworek zwrotny, który z czasem zużywa się i wylatuje ze swego gniazda. Jeżeli to się stanie w skrzyni korbowej powstaje nadciśnienie które bardzo szybko uszkadza membranę w pokrywie zaworów I powoduje wycieki oleju m in: z pokrywy zaworów i przepustnicy. Jazda z uszkodzonym grzybkiem powoduje drastyczne skrócenie żywotności membrany w pokrywie zaworowej. Dlatego przed regeneracją należy sprawdzić czy zaworek w kolektorze jest sprawny. Opis sprawdzenia zaworka znajduje się tutaj: Kolektor ssący A14 NET.
Przy montażu pokrywy zaleca się stosowanie uszczelki:
VICTOR REINZ nr: 71-42349-00 ELRING nr: ELR 773.410 Jest to dość istotne dla prawidłowej pracy pokrywy.