Kolektor ssący 1.4 Turbo A14NET NEL sprawdzenie

W samochodach :

  • Opel Astra Meriva, Insignia  1.4 Turbo  A14NET 140KM,  A14NEL 120KM
  • Chevrolet Cruze 1.4 Turbo, 
  • Buick Encore 1.4 TURBO 

 w kolektorze ssącym występuje  zaworek zwrotny . W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym

obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do

skrzyni korbowej  powodując  wycieki oleju: 
  • z przepustnicy
  • z uszczelek pod pokrywą zaworów,
  •  pod miską olejową , 
  • z simeringu pomiędzy silnikiem a skrzynią 
  • z simeringu na kole pasowym, 
  • przyśpieszone uszkodzenie zaworu membranowego odmy, 
  • wyciek oleju  z zawodu membranowego na cewkę zapłonową na wysokości 4 cylindra. 


Powstają kody  błędów:
  •        P0106 Ciśnienie w kolektorze ssącym / obwód ciśnienia barometrycznego , zakres, sygnał, działanie.
  •        P1101 Nieprawidłowe działanie układu powietrza dolotowego
  •        P0299 Ciśnienie doładowania za niskie
  •        P0107 nieprawidłowy sygnał z czujnka ciśnienia MAP
  •        P0171 Uboga mieszanka ( błąd ten pojawia się często przy uszkodzeniu zawory odmy w pokrywie zawodów). Jazda z uszkodzonym zaworkiem w kolektorze powoduje drastyczne skrócenie żywotności  membrany w pokrywie zaworów. 

Sprawdzenie czy zaworek jest na swoim miejscu zajmuje kilka minut potrzebna nam tylko latarka. 

Krok 1 Zdejmujemy  przewód nadmiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym:

Krok 2:   Zaglądamy do króćca wystającego z kolektora. Na dnie powinien znajdować się mały czerwony łebek  wielkości główki zapałki jeżeli go nie ma, to znaczy że zaworek w  kolektorze jest uszkodzony i wymaga wymiany:

Jeżeli główka zaworka jest widoczna a mamy wątpliwości co do jego poprawnej pracy możemy sprawdzić jego działanie w nastepujący sposób:
1.  Zdejmujemy pokrywę zaworów z silnika

2. Kciukiem  zatykamy otwór w głowicy zaworów oznaczony strzałką zieloną. 
3. Dmuchamy ustami w króciec kolektora ssącego (czerwona strzałka).

  Jeżeli możemy wdmuchać  powietrze z lekkim oporem , ale nie możemy go wyciągnąć zawór działa prawidłowo.

  Jeżeli zawór nie stawia oporu przy próbie wyciągnięcia powietrza - jest uszkodzony.

Świadczymy usługi regeneracji kolektorów. Usługa zawiera :

Jazda z uszkodzonym zaworkiem prawie zawsze powoduje udzkodzenie zaworu odmy w pokrywie zaworów. Najczęstsze objawy uszkodzonej pokrywy:

  • Nierówna praca silnika na wolnych obrotach ,

  • Wyciek oleju na cewkę zapłonową na wysokosci 4 cylindra,

  • Powstawanie kodów błedów P0171 (uboga mieszanka)

  • Długoterminowa i krótkoterminowa korekta paliwa przekracza + 20 %

  • Regeneracji podlegają tylko  pokrywy orginalne .Koszt regeneracji pokrywy wynosi 250 zł. 

  • Prosimy nie przysyłać do regeneracji zamienników na których nie ma numerów GM.  Większość z nich ma wadę fabryczną ,która objawia się bardzo mocnym przysysaniem korka wlewu oleju. Takich pokryw nie da się użytkować ani regenerować.

  • Sprawdzenie pokrywy: https://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/pokrywa-14net

  • Usługa regeneracji pokrywy na Allegro:https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-opel-astra-1-4-turbo-regenerowana-8260818724


  •   Uszkodzone części  można przysłać pocztą lub kurierem (prosimy o bardzo staranne zabezpieczenie

    części, kolektori pokrywa są   wykonane z kruchego tworzywa). Pokrywa zaworów musi być odsunięta w paczce od kolektora o conajmniej 5cm. Co jakis czas zdarza się, że niestarannie zapakowane części ulegają uszkodzeniu w transporcie. Nie jesteśmy w stanie otwierać wszystkich paczek przy kurierach , więc dochodzenie odszkodowania od firm kurierskich nie jest łatwe.

  • Do środka prosimy włożyć na dużej kartce adres do odesłania, telefon kontaktowy , oraz informację czy chcą Państwo paragon czy fakturę. Wystawiamy faktury z VAT zwolniony.

  •    W razie potrzeby mamy na miejscu gotowe kolektory po regeneracji na wymianę.  W celu sprawdzenia dostępności prosimy o przygotowanie numeru GM kolektora.

  •    Przy wysyłce naszego kolektora doliczamy kaucję zwrotną w wysokości 400 zł. Kaucję zwracamy na wskazane konto po odesłaniu starego kolektora. Odsyłany koletor nie może mieć innych usterek. 

  • Jeżeli Wasze auto jest wyposażone w instalację LPG korzystniejsze dla Państwa będzie wysłane waszego kolektora do regeneracji . Kolektor z LPG ma wkręcone wwiertki. Jeżeli wyślemy Wam nasz kolektor , trzeba będzie jechać z nim do gazownika na wstawienie nowych wwiertek , oraz na ponowną regulację instalacji gazowej.

  •    Zregenerowane części odsyłamy za pobraniem w ciągu 1-2 dni roboczych od otrzymania paczki.

  •   Na usługę regeneracji udzielamy 24 miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów

  •   Części prosimy wysyłać na adres:

  •  MOTRONIC Krzysztof Baran ul.Małachowska 6   27-415 Kunów   tel:570 060 078


  •   Pomoc w zdiagnozowaniu usterki tel: 570 060 078 w godz: 8-18

  •   Zamawianie kolektorów i informacje o wysyłkach: 570 560 046 w godz: 7-15