Kolektor ssący 1.4 Turbo A14NET NEL sprawdzenie

W samochodach :

  • Opel Astra Meriva, Insignia  1.4 Turbo  A14NET 140KM,  A14NEL 120KM
  • Chevrolet Cruze 1.4 Turbo, 
  • Buick Encore 1.4 TURBO 

 w kolektorze ssącym występuje  zaworek zwrotny . W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej  powodując:

wycieki oleju: 

  • z uszczelek pod pokrywą zaworów,
  •  pod miską olejową , 
  • z simeringu pomiędzy silnikiem a skrzynią 
  • z simeringu na kole pasowym, 
  • uszkodzenie zaworu membranowego odmy, 
  • wyciek oleju  z zawodu membranowego na cewkę zapłonową na wysokości 4 cylindra. 


 Poniżej komunikat techniczny Opla w tej sprawie:

 

Biuletyn Techniczny: a14nel i a14net

Temat:

 Nadmierne zużycie oleju oraz kody usterek o turbosprężarce.

Modele:

Astra-J 2010-11,Meriva-B 2010-11

A14NEL| A14NET,A14NEL| A14NET

Engine A14NEL/T

 Dolegliwości: 

Klienci skarżą się na nadmierne zużycie oleju, różne kody związane z systemem doładowania:

  •        P0106 Ciśnienie w kolektorze ssącym / obwód ciśnienia barometrycznego , zakres, sygnał, działanie.
  •        P1101 Nieprawidłowe działanie układu powietrza dolotowego
  •        P0299 Ciśnienie doładowania za niskie
  •        P0107 nieprawidłowy sygnał z czujnka ciśnienia MAP
  •        P0171 Uboga mieszanka ( błąd ten pojawia się często przy uszkodzeniu zawory odmy w pokrywie zawodów. Towarzyszą mu wycieki oleju  z okolicy pokrywy zaworów blisko regulatora ciśnienia.

Przyczyna: 

Zawór grzybkowy znajdujący się w kolektorze dolotowym uległ zniszczeniu lub wypadł. Taka usterka powoduje przedostawanie się wysokiego ciśnienia i usterkę zaworu regulacyjnego czyli membramy odmy.
Rozwiązanie:

Zmodernizowany kolektor dolotowy został wdrożony do produkcji od stycznia 2011. W przypadku skargi klienta, zdemontować przewód nadmiaru ciśnienia na kolektorze dolotowym i sprawdzić czy zawór grzybkowy nadal jest na swoim miejscu. Sprawdź z pomocą latarki, czy widać czerwony stożek (rys. I, 1). Jeżeli nie widać czerwonego stożka, kolektor dolotowy ma być wymieniony na nowy.

Object Number 26582164 Size DEFAULT


Sprawdzenie czy zaworek jest na swoim miejscu zajmuje kilka minut potrzebna nam tylko latarka 

Krok 1 Zdejmujemy  przewód nadmiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym:

Krok 2:   Zaglądamy do króćca wystającego z kolektora na dnie powinien znajdować się mały czerwony łebek  wielkości główki zapałki jeżeli go niema to znaczy że zaworek w  kolektorze jest uszkodzony i wymaga wymiany:

Jeżeli główka zaworka jest widoczna a mamy wątpliwości co do jego poprawnej pracy możemy sprawdzić jego działanie w nastepujący sposób:
1.  Zdejmujemy pokrywę zaworów z silnika

2. Kciukiem  zatykamy otwór w głowicy zaworów oznaczony strzałką zieloną. 
3. Dmuchamy ustami w króciec kolektora ssącego (czerwona strzałka).

  Jeżeli możemy wdmuchać  powietrze z lekkim oporem , ale nie możemy go wyciągnąć zawór działa prawidłowo.

  Jeżeli zawór nie stawia oporu przy próbie wyciągnięcia powietrza - jest uszkodzony.

Świadczymy usługi regeneracji kolektorów. Usługa zawiera :


     Kolektor można przysłać pocztą lub kurierem (prosimy o staranne zabezpieczenie części, kolektor jest wykonany z kruchego tworzywa)
     Mamy na miejscu gotowe kolektory po regeneracji na wymianę. 
     Żeby uniknąć przestoju auta wysyłamy zregenerowany kolektor jako pierwsi  (za kaucją zwrotną) po odesłaniu starego kolektora kaucja  zostaje zwrócona na wskazane konto .

Pomoc w zdiagnozowaniu problemu tel: 570 060 078
Zamawianie kolektorów i informacje o wysyłkach: 570 560 046