Powstają kody błędów (nie zawsze):
Zdejmujemy przewód nadmiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Zaglądamy do króćca wystającego z kolektora. Na dnie powinien znajdować się mały czerwony łebek wielkości główki zapałki jeżeli go nie ma, to znaczy że zaworek w kolektorze jest uszkodzony i wymaga wymiany
Jeżeli mamy wątpliwości co do jego poprawnej pracy możemy sprawdzić jego działanie w nastepujący sposób:
1. Zdejmujemy pokrywę zaworów z silnika
2. Kciukiem zatykamy otwór w głowicy zaworów oznaczony strzałką zieloną.
3. Dmuchamy ustami w króciec kolektora ssącego (czerwona strzałka). Jeżeli możemy wdmuchać powietrze z lekkim oporem, ale nie możemy go wyciągnąć - zawór działa prawidłowo. Jeżeli zawór nie stawia oporu przy próbie wyciągnięcia powietrza - jest uszkodzony.
Oprócz zaworka zwrotnego w kolektorach 1.4 Turbo zdarza się, że uszkodzeniu ulega kanał odmy na połączeniu kolektor-głowica, który utrzymuje uszczelkę pod kolektor powodując zasysanie lewego powietrza.
Za dopłatą 120 zł nadlewamy brakujący fragment kolektora, umożliwiając prawidłowy montaż uszczelki.
Przy zamawianiu kolektorów prosimy o podanie numeru kolektora. Numer GM jest umieszczony na górze kolektora w miejscu wskazanym strzałką.
Prosimy o podanie średnicy króćca serwa. Standartowo wynosi 8 mm.
W kolektorach o końcówce numeru 171 od 2014 występowały króćce o średnicy 16mm.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach ,
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach ,
Powstawanie kodów błędów P0171 (uboga mieszanka)
Długoterminowa i krótkoterminowa korekta paliwa przekracza + 20 %
Regeneracji podlegają tylko pokrywy orginalne.
Koszt regeneracji pokrywy wynosi 280 zł.
Części prosimy wysyłać na adres:
"MOTRONIC" ul.Małachowska 6
27-415 Kunów tel: 570 060 078
Pomoc w zdiagnozowaniu usterki: 570060078
Od około 2 lat dostępne są chińskie zamienniki kolektorów 1.4 Turbo. W części z nich występuje wada fabryczna. Powierzchnia zaworka zwrotnego w kolektorze jest o ok. 10 procent mniejszcza niż w orginale, co powoduje, że po kilku miesiacach używania i nawet lekkim zabrudzeniu, następuje zmniejszenie przepływu powietrza przez zaworek i wygenerowanie błedu P1101 - niewłaściwy przepływ powietrza. Usunięcie tej wady wiąże sie z wydatkiem 350 zł
Kolektory nieorginalne można rozpoznać po kwadratowym króćcu (zakreślone na czerwono)
Średnio kilka razy w miesiącu otrzymujemy do regeneracji kolektor ssący 1.4 Turbo z założonym zaworem obejściowym zwanym bypassem. W ten sposób właściciele samochodów próbują uniknąć kosztów zwiazanych z regeneracją kolektora.Co prawda zamiast zaworka zwrotnego jest wstawiony zawór w baypasie, i membrana w pokrywie zaworów jest bezpieczna, ale w praktyce często dochodzą nowe "skutki uboczne" np: błąd P0171 czyli uboga mieszanka, lub błąd P1101 tj niewłaściwy przepływ powietrza w układze dolotowym. Zawór zwrotny w kolektorze ma ścisle określony przepływ powietrza i jakakolwiek zmiana w górę lub w dół powoduje powstanie błędów. W 2012 roku gdy zaczynalismy regenerować kolektory zaczynaliśmy od bypasów. Po kilku miesiącach okazało sie że tylko regeneracja orginalnego zaworka przywraca kolektor do stanu fabrycznego.
Kilka razy w miesiącu dostajemy do regeneracji kolektor, w którym została zamontowana rurka mająca zastąpić pracę zaworka zwrotnego. Naszą przygodę z kolektorami w 2012 roku zaczęliśmy właśnie od próby zastąpienia zaworka rurką. Wykonaliśmy około 20 różnych rurek, poświęciliśmy kilka tygodni pracy i nigdy nie udało nam się uzyskać 100 % efektu. Do poprawnej pracy kolektora w pełnym zakresie obrotów i obciążeń potrzebny jest zawór zwrotny, i to o odpowiedniej przepustowości. Jeżeli jednak zdecydują się Państwo na eksperymenty z rurką, prosimy zachować ostrożność. Jeżeli klej lub silikon dostanie się do otworków w zaworze, wydostanie go stamtąd często okazuje sie niemożliwe lub nieopłacalne.
Właściwe zdiagnozowanie usterek w tym silniku bywa dosyć trudne. Jest to spowodowane zawiłością układu odmy. Układ odpowietrzania skrzyni korbowej w tym silniku jest tak zaprojektowany, że nawet niewielkie odchylenie przepływu powietrza powoduje nieprawidłową pracę układu. Dlatego w przypadku problemów najlepiej wybierać warsztaty które zajmują się Oplami na codzień. Jeżeli jednak masz problem z błędami P0171, P1101, P0299 i ustaleniem co jest uszkodzone, przyjedź do nas zdiagnozujemy i usuniemy problem w ciągu 1 dnia ( w przypadku regeneracji pokrywy i kolektora zaczynamy ok godz 8 kończymy ok godz 14 ).
Każdy klient dostaje paragon lub fakturę bez VAT i 2 letnią pisemną gwarancję na części i usługi.
Zawiera :
Diagnostykę wykonujemy zawsze, nawet jeżeli ktoś już stwierdził co jest uszkodzone. Dzięki niej jesteśmy w stanie ze 100% pewnością ustalić co jest dobre co należy wymienić, nie narażamy klienta na niepotrzebne wydatki. Tylko w tym roku kilka razy zdarzyło się, że właściciel auta przyjechał z gotową diagnozą umówiony na wymianę kolektora i pokrywy. Po diagnostyce okazało sie że kolektor i pokrywa są sprawne a problem leżał zupełnie gdzie indziej i usunięcie usterki było kilka razy tańsze niż przewidywano.
W przypadku uszkodzenia samej pokrywy zaworów:
Diagnostyka: 280 zł
Demontaż- montaż pokrywy : 130 zł
Regeneracja pokrywy: 280 zł
Uszczelka pod pokrywę: 147 zł
Razem: 837 zł
W przypadku uszkodzenia pokrywy i kolektora:
Diagnostyka, po naprawie jazda próbna: 280 zł
Regeneracja pokrywy: 280 zł
Uszczelka pod pokrywę: 147 zł
Wymiana pokrywy: 130 zł
Regeneracja grzybka w kolektorze: 580 zł
Uszczelka pod kolektor ssący : 63 zł
Demontaż montaż kolektora: 300 zł
Nadlanie przylgni (nie zawsze): 120 zł
Czyszczenie przepustnicy: 0 zł
Razem: 1900 zł
© F.H.U "Motronic"