Wymiana rozrządu Opel 1.4 Turbo
Jeżeli chodzi o bezawaryjność rozrządu w silnikach Opla 1.4 Turbo 120 i 140KM, opinie naszych klientów są podzielone. Duża część z nich bez problemu przejeżdza 250-300 tysiecy km, ale są też tacy, u których trzeba było wymieniać rozrząd po 50 tys km. W tym tygodniu mieliśmy na warsztacie Opla Astrę z 2015 1.4 Turbo 140 km z potwierdzonym przebiegiem 81 tyś km sprowadzony z Niemiec. Auto miało pękniętą płozę prowadzącą łańcuch rozrządu, wypalony tłok, uszkodzony kolektor wydechowy, i uszkodzony kolektor ssący. To typowe usterki wystepujące w tym silniku. Co ciekawe silnik chodził do samego końca ,"prawie równo", słychać było tylko trochę głośniejsze "rzężenie" łancucha.Jeszcze kilkadziesiat kilometrów i uszkodzeniu uległaby druga część płozy. A wtedy bez holowania i nowych zaworów by sie nie obyło. Właściciel auta nie mógł uwierzyć że w serwisowanym samochodzie z Niemiec mogą jednocześnie wystąpić takie uszkodzenia. Na szczęscie był obecny przy diagnozie i rozbieraniu silnika.
Przy wymianie i łańcucha i ustawieniu faz nalezy koniecznie uzywać blokad rozrządu silnik jest kolizyjny