Jeżeli chodzi o bezawaryjność rozrządu w silnikach Opla 1.4 Turbo 120 i 140KM, opinie naszych klientów są podzielone. Duża część z nich bez problemu przejeżdza 250-300 tysiecy km, ale są też tacy, u których trzeba było wymieniać rozrząd po 50 tys km. W tym tygodniu mieliśmy na warsztacie Opla Astrę z 2015 1.4 Turbo 140 km z potwierdzonym przebiegiem 81 tyś km sprowadzony z Niemiec. Auto miało pękniętą płozę prowadzącą łańcuch rozrządu, wypalony tłok, uszkodzony kolektor wydechowy, i uszkodzony kolektor ssący. To typowe usterki wystepujące w tym silniku. Co ciekawe silnik chodził do samego końca ,"prawie równo", słychać było tylko trochę głośniejsze "rzężenie" łańcucha.Jeszcze kilkadziesiąt kilometrów i uszkodzeniu uległaby druga część płozy. A wtedy bez holowania i nowych zaworów by sie nie obyło. Właściciel auta nie mógł uwierzyć że w serwisowanym samochodzie z Niemiec mogą jednocześnie wystąpić takie uszkodzenia. Na szczęście był obecny przy diagnozie i rozbieraniu silnika.
Przy wymianie i łańcucha i ustawieniu faz nalezy koniecznie uzywać blokad rozrządu silnik jest kolizyjny.
Orientacyjne koszty wymiany rozrządu Opel Astra 1.4 Turbo 120, 140KM w naszej firmie (brutto z VAT):
1600zł - Robocizna razem ze zdjęciem miski olejowej ( miskę wyciągamy zawsze i kleimy od nowa , żeby uniknąć wycieków oleju na rogach)
184zł- uszczelka pod pokrywę rozrządu
37zł- Simering wału korbowego
106zł- Uszczelniacze pod nastawniki rozrządu x2 (Orginał)
137zł- Uszczelka pod pokrywę rozrządu Elring
36zł- Uszczelka pod katalizator
46zł- Obejma katalizatora
30zł- Płyn 2l
37zł- filtr oleju
170- olej 4l
38zł- masa pod miskę olejową
480zł- rozrząd FEBI (bez nastawników wałków rozrządu)
270zł Pompa wody (MEYLE)
3171 Razem brutto
W wycenie nie uwzględniono wymiany nastawników wałków rozrządu. Jeżeli olej jest wymieniany regularnie co 10 tyś km nastawniki z reguły wytrzymują 250-300 tyś km Jeżeli zaczynają sprawiać kłopoty do ceny rozrządu należy doliczyć:
1760zl- za 2 nowe nastawniki (FEBI)
800zł- jeżeli stare nastawniki da się zregenerować
Podsumowując:
3971zł - Jeżeli da się zregenerować nastawniki
4931zł- Jeżeli zakładamy 2 nowe nastawniki
W silniku 1.4 Turbo w uszczelce pokrywy zaworów jest kanał który doprowadza wodę do pompy. Co kilka lat uszczelka gnije, płyn dostaje się do oleju, Mamy na stanie około 50 uszczelek, które zgniły w tym miejscu. Chwila nieuwagi i trzeba remontować silnik.
W silniku 1.4 Turbo 120 140 Km dochodzi do wytarcia lub pęknięcia płóz łańcucha rozrządu. Jeżeli słyszysz jargotanie łańcucha natychmiast wyłącz silnik, ograniczysz koszty, Po kilku minutach "jargolenia" z reguły dochodzi do przeskoczenia łańcucha rozrządu i kosztorys naprawy pędzi w górę.
Rozrząd w silniku Opla 1.4 Turbo jest "kolizyjny". Lekka pomyłka w ustawieniu i zawory "spotykają się " z tłokami. Do ustawienia rozrządu należy używać firmowych blokad rozrządu. Po odpaleniu silnika dodatkowo sprawdzamy testerem diagnostycznym zgodność żądanych i rzeczywistych kątów otwarcia wałków sprawdzając w ten sposób prawidłowość pracy wariatorów wałków.
Chcesz sam wymienić rozrząd w swoim aucie?. Skontaktuj sięz nami. Skompletujemy dla ciebie zestaw z części, które nigdy nas nie zawiodły, oraz bezpłatnie wypożyczymy Ci markowe blokady rozrządu oraz pełną dokumentację ustawienia łancucha, momenty dokręcania śrub i w razie potrzeby wsparcie telefoniczne.
© F.H.U "Motronic"